Alla inlägg under maj 2008

Av Lotta - 11 maj 2008 19:20

Åh, vilken underbar dag det har varit!! Har faktiskt suttit ute på min balkong och myst.. Det var underbart och behövligt.Har tagit en dusch och dricker lite kaffe. Kom juh på att imorgon bitt kommer dom och ska kolla ventilationen eller nåt. Då får man gissa vilken tid dom kommer, allt mellan 7-15, med min otur så kommer dom väl klockan 7!!!


Hoppas det är nåt att lägga ögonen på... Nä, kommer dom tidigt håller jag mig i sovrummet eller nåt..hehe...


Hej hopp så länge..

Av Lotta - 11 maj 2008 14:13

Förmiddagen har gått som en dans. Känner mig bättre och bättre för var timme som går. Har gjort köttfärssås, med massa vitlök och starkt kryddat!! Mums... Astrid var snabb och var framme och tiggde till sig lite ost...ehh hon är inte en mus utan en Katt!!*L*


Jag riktigt längtar att få jobba imorgon!!!


Har hunnit med ett  par telefonsamtal oxå. Har styrt upp gårdagens dryga telefonsamtal, nej nej,, denna rond vann jag!!  Så lätt faller jag inte tillbaka!!  Hehe.. men man kan inte bete sig hur som helst och sen inte stå för konsekvenserna eller försöka förklara åtminstone!!!


Sol i sinnet har jag i alla fall!! Kjam kjam *utan host*

Av Lotta - 11 maj 2008 10:31

Vaknade tidigt, gick upp och gav Astrid mat, då brukar man få sova lite längre. La mig i soffan med teven som sällskap. Vaknade för en stund sen och fixade lite kaffe.


Ja,jag känner mig bättre!!! Sliten, som man borde göra efter denna pärs!! Hostan gav sig i natt, så jag sov ganska gott!! Nu är det bara snoret*usch* och luftrören som ska bli bättre. Jag har inte heller rökt sen i torsdags, nu tror ni att jag tänker ta tillfället i akt och sluta. Det vet man aldrig, men kanske kanske inte. 


Åh, ha en underbar söndagsförmiddag så länge.

Kram kram

Av Lotta - 10 maj 2008 21:13

Fick ett telefonsamtal för en stund sen. Men varför du ringde fattar jag inte. Du svamlade en massa om ditten och datten, mest för att du säkert druckit. Men det finns ingen anledning att ringa och vara otrevlig. Du tror du vet så mycket, men lilla vän, du har ingen aning!!! Är du orolig, säg det i så fall, men du har ingenting med mitt liv att göra. Det värsta är att det finns många där ute som hittar på en massa skit om mig, du är så  j-la dum att du lyssnar på dom. Som du alltid gjort, vännerna framför allt!!


Jaja.. pallrade mig upp ur sängen och ska kolla på körslaget. Sen blir det sängdax, har snart läst klart min bok..


Bävar lite för att sova, för man hostar så mycket när man sover, pga olika orsaker...bla bla bla


Kram kram och lite host från mig

Av Lotta - 10 maj 2008 16:46

Tog en dusch och kände mig lite piggare, hoppade upp på cykeln och åkte till jobbet. Bara för att tigga lite hostmedicin, urk smakade inte gott. Mina arbetskamrater höll sig på avstånd, fast jag sa att jag inte smittar längre.


Hade till och med klätt mig lite somrigt, kort ärm och det är inte ofta. Gillar inte att visa mina överarmar, dax att träna dom lite måntro.


Har nu vilat en stund och insåg att jag har fortfarande feber, vet ej hur mycket för batterierna till min temp. är gamla. Så jag har tagit en alvedon och dricker vatten för fullt. Pratade med S. ska förbi henne och hämta lite mer hostmedicin, bara till natten, man ska vara försiktig med sånt som man inte själv fått utskrivet..


Jaha.. en ledig helg som bara försvunnit, kan man bli mer irriterad!!


Njut ni som kan!! kram kram

Av Lotta - 10 maj 2008 11:28

Sitter och tittar på Englas begravning. Den är verkligen ljus och fin. Tycker att det var ett bra beslut av hennes föräldrar, dels för att det berört så många människor, många barn. Genom detta kan många barn se att en begravning inte är otäckt, det är något fint.


Tårarna kom när hennes två vänner sjöng "My Heart Will Go On". Starka och duktiga tjejer, jag hade nog aldrig klarat det.


Vila nu i frid Engla!!

Av Lotta - 10 maj 2008 09:43

Vaknade halv sju imorse och  gick då upp, kunde inte sova. Mådde rätt skapligt, men icke då. Drack lite kaffe, men sen var det kört. Jag har kommit till det stadiet där jag inte kan dricka nåt annat än vatten eller the. Gav upp och la mig sen för att läsa. Somnade men insåg att mitt nya liv ser ut så ungefär så här...Nys, host, host, harkel, andas..host host nys... andas etc.


Jaha... drömmen att orka vara ute i det fina vädret får sträcka sig till att jag går till affären. Trist och orättvist tycker jag.


Jaja,, man kan inte få allt här i livet..Ha en underbar förmiddag!! (host host, harkel,nys)

Av Lotta - 9 maj 2008 21:39

Nä nu är det nanna kudden som gäller för min del. Nyser riktigt mycket faktiskt... inte skoj!! Alla mina vänner talar om vad underbart det är att vara ute i värmen. Men ska släpa mig ut imorgon, för tydligen ska det bli sämre väder på måndag.


Önskar alla en riktigt god natt!!

Ovido - Quiz & Flashcards