Alla inlägg under oktober 2009

Av Lotta - 14 oktober 2009 20:25

Onsdag idag, mitt i veckan, ganska skönt faktiskt!! Nu är det bara två arbetsdagar kvar sen är det helg och lite ledighet.


Jobbade som sagt igår, första dagen eller kvällen ska man väl säga efter min förkylning. Jösses, vad vi har det tufft igen på jobbet. Känner att jag mer och mer längtar bort, till nåt nytt. Blir trött på personal som inte kan organisera, planera ordentligt. Idag t.ex hade jag utbildning för vikarier om Dokumentation, hur man dokumenterar rätt bla. Istället för att sätta lite fart på morgonen sitter man och väntar ut, för att sen får stressa i slutändan. Känns som jag ibland får stå med piskan för att det ska hända nåt. Sen att man alltid lämnar jobbet prick när man slutar aldrig kan ge en "liten" extra stund.

Så idag pratade jag med min chef om att jag är intresserad av att jobba natt, men då med högre procent än 65 som våra nattjänster ligger på. Sen att jag eventuellt vill byta våning. Visst gör jag säkert fel, men känns som att många på min våning lägger ner tid och energi på fel saker. Det finns inget flyt i arbetet hos vissa, en del är så inrutade i sina rutiner...  Så nu ska jag printa ner vad jag vill tyckte hon. Så det är väl bara att göra det...



Varma kramar i höstmörkret... *L*


Av Lotta - 13 oktober 2009 07:37

Gårdagen var mycket trevlig. Först åkte jag ner på stan för att träffa S och lille Eric. Vi gick lite i affärer, det slutade med att jag köpte ett par stövlar på Skopunkten. S köpte två par, hennes tenniskor såg rent ut sagt förj-liga. Sen en sväng till Cubus, där gick jag ut med en ny tunika svart, ler. S köpte en jättefin röd vinterjacka, jag vill oxå ha en röd jacka. Vi gick sen till Wayne´s och tog en varsin latte och scones, mumsigt värre. Sen var det dax för lille Eric att äta och då fick jag äran att mata honom med flaskan. Det var juh inte igår man matade en bebis direkt, men det gick det oxå.


Sen när jag kom hem så åt jag lite mat och sen drog jag iväg på nästa grej. Det var på Tupperware party med min vän S, en annan S..*L* Alltid lika trevligt att ses, fick se deras fina lägenhet oxå. Vi kom hem ganska sent, så jag snurrade lite på datorn och kröp i säng sen.  I natt har jag sovit riktigt dåligt, undrar om det beror på att jag skulle upp tidigt, eftersom jag har tvättstuga nu så här tidigt. Drömt en massa konstigt och vaknat av att morgonblaskan kom. Alla andra mornar har jag inte hört ett smack sovit tills jag vaknat, då runt nio tiden, vilket iofs är ovanligt när det gäller mig.


Idag är det jobbdax för min del, kvällstur oxå...suck. Men får väl se hur det blir, känner mig frisk nu, så jag håller tummarna att jag inte sjuknar om igen..


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ner till tvättstugan igen



kram kram

Av Lotta - 12 oktober 2009 10:42

Äntligen känns det som att min förkylning har gett med sig. Känner att jag verkligen vill jobba, känner mig rastlös.

Helgen gick i lugnets tecken, vilket var självklart eftersom jag varit sjuk.  Ringde och friskskrev idag oxå, chefen hälsade mig välkommen tillbaka. Det känns att hon verkligen bryr sig, det är så skönt att vi äntligen har en underbar chef, med känsla och omtanke!!


Har oxå hunnit fundera en hel del vad jag vill med mitt liv och så... Känner att det är dax att jag tar tag i det, kommer ingenstans känner jag. Den så kallade mannen försvinner mer och mer ur mitt liv. Särskilt när jag sitter och tittar på hur han inte tar någon kontakt med mig, utan ser att han pratar med andra. Tror han att han kan komma hem och allt är som vanligt?? Antagligen tror han det, men så är det inte. Är jätteledsen för att det slutade så här, men jag måste, för min skull. Jag intalar mig det varje dag,flera gånger faktiskt. Det är bara jag som kommer bli sårad om vi fortsätter på det här sättet.....


Ikväll blir det plastparty för min del, trevligt trevligt... *L*


Ha en fortsatt bra dag!! Kram kram

Av Lotta - 7 oktober 2009 19:37

Idag är det en ledig dag, som imorgon oxå, ska juh jobba i helgen..... Kände mig lite rastlös och ville göra nåt idag, så efter en dusch tog jag mig ner på stan. Inhandlade en vinterjacka, på rea och en ny sjal, sen ett par böcker oxå.


Känner mig lite låg idag, finns lite olika anledningar till det. Avslutade en vänskap idag, det var med en kille jag lärt känna på nätet. Vi har pratata om allt, han har sambo och barn, så det var inte nån direkt flört så. Men känner att han hör av sig när det passar honom och då ska man ställa upp och lyssna. Skickade iväg ett sms där jag skrev att det känns som att det är lika bra att vi lägger ner det här. Fick till svar att han känner likadant, men tycker oxå att det är trist. Jag vill inte vara någon till last, men inte heller någon man plockar fram bara när det passar. Det känns trist, för jag gillade att prata med honom. Men känner oxå att jag måste ta bort folk som gör att jag inte mår bra.


Sen är det mannen igen som är i sitt esse tydligen. Han är utomlands och jobbar just nu. Han sårade mig nåt fruktansvärt när han inte skickat nåt sms innan han åkte, sen att han inte tar kontakt trots att han är uppkopplad både på msn och Facebook. Visst det är helt självklart att han inte vill ha nån kontakt, annars visar man intresse. Men f-n han har snott mitt hjärta, han betyder mycket för mig och jag tycker om honom, mer än jag borde. Det är därför det är så fruktansvärt svårt att bara gå.... Jag vet att han och jag kommer aldrig bli ihop, det är oxå en anledning till att lämna... Varför ses vi egentligen?? Ja, visst vi trivs i varandras sällskap, men känner att jag fixar det inte längre.  Vi har hållt på så här sen i mars/april....... Om han är feg för att stadga sig lr inte helt enkelt vill det så ska han inte få göra så här på min bekostnad. Han får välja hela mig lr inget alls. Att bara vara kompisar, menar han då att vi kommer ses mer lr vad då?? Nä man kan inte få allt här i livet, tyvärr förlorar man när man väljer på ett visst sätt...


Det är lite av dom tankarna jag har haft i mitt huvud de senaste dagarna......


kram kram

Av Lotta - 5 oktober 2009 21:45

Var tillbaka på jobbet idag, efter min förkylning. Ska väl erkänna att jag inte känner mig helt kry, men ändå skulle det nog ha känts konstigt att vara hemma. Dagen på jobbet idag blev lite halvstressig, två vikarier, själv med insulindelegering bl.a Men det löste sig till det bästa till slut iaf. 

Efter jobbet kom T och hämtade mig, vi har nu köpt träningskort på Friskis& Svettis, nu finns det ingen återvändo.....*L*


Pablo Fransisco var helt underbar igår, skrattade konstant i två timmar, skrattade så tårarna rann. Det enda trista var att det blev rätt sent med tanke på att jag skulle upp tidigt imorse. Men det löste sig, var inte alltför trött, min inte superpigg heller.


Nu ska jag återgå till Csi NY och strax avsluta för kvällen.
natti natti..

Av Lotta - 4 oktober 2009 13:40

Igår gjorde jag inte nåt avancerat precis. Var hem till mamsen och pappsen, lämnade min vinterjacka, som jag gett mamma. Så nu blir det till att köpa en ny, hehe. Sen mötte jag T vi köpte med oss pizza hem, vi kollade på film. Johan Falk-Vapenbröder, skitbra faktiskt måste jag säga. Sen kollade vi på Csi Miami och efter det gick jag hem.

Satt en stund vid datorn och helt plötsligt var klockan tolv, filmen jag tänkt kolla var hur dålig som helst så jag gav upp och kröp ner i sängen.

Vaknade klockan sex imorse, jättespännande!! Nä, lyckades faktiskt somna om och sov till efter tio, det var lääänge sen jag sov länge!!

Idag bär det av till Stockholm, ChinaTeatern för att se komikern Pablo Fransisco. Det blir T och hennes ex och en jobbarkompis till honom. Skojigt att göra nåt sånt här, inte alltför ofta man tar sig till Stockholm för att se nån föreställning, tyvärr.



Väntar på att T ska bli färdig så vi ska åka snart... Ha en fortsatt trevlig söndag!! Varma kramar

Av Lotta - 3 oktober 2009 12:00

Igår var jag rejält uttråkad, ville hitta på nåt, då fick jag ett sms från en kompis kan man kalla honom. Känt honom i många år, men inte haft nån kontakt förrän tills för några månader sen. Han frågade om jag ville följa med ut, då tänkte jag ja varför inte. Det var faktiskt jättetrevligt, skönt att vara ute med en killkompis på det sättet. Kanske inte var så smart att gå ut, för min förkylning blev inte direkt bättre.


Ska tillbringa eftermiddagen med T, vi ska käka, kolla på film och bara softa. Jag tycker om att gå på krogen, men samtidigt älskar jag att bara vara hemma och slöa i soffan. Imorgon blir det Stockholm och se Pablo Fransisco, det ska bli så skoj faktiskt.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och zappa lite på teven. Kram kram

Av Lotta - 2 oktober 2009 14:13

Vaknde tidigt imorse igen av fruktansvärd hosta, typ runt sextiden var det. Gjorde som jag gjorde igår, la mig i soffan och somnade om, efter jag intagit lite hostmedicin. Kunde vara kul om man kunde få hämta andan mellan hostattackerna oxå. Idag hade jag tänkt greja lite här hemma, men känner att jag är helt orkeslös faktiskt. Kanske blir piggare till kvällen.


Annars har det inte hänt speciellt mycket, det gör juh oftast inte det när man är sjuk och få hålla sig inomhus. :(  Det märks nu att hösten är på väg, tur att elementen börja funka oxå. Kände att det är lite småkyligt inne oxå. Så jag har faktiskt sovit med raggsockor inatt, annars har jag väldigt svårt för strumpor inomhus, hemma iaf, jag går alltid i tofflor, då utan strumpor.


Gud, har ingen direkt matlust heller, men borde väl äta nåt, för att få lite energi... suck....


Nä ska väl fundera på vad man ska äta då. Ha en fortsatt underbar fredagseftermiddag!! :P

Ovido - Quiz & Flashcards