Alla inlägg under maj 2009

Av Lotta - 31 maj 2009 11:37

Igår var jag juh som sagt på middag/dejt. En mycket trevlig kille, men tyvärr kände jag att det fanns inget där som fångade mitt intresse. Det handlar inte om att vara kräsen, men det måste finnas nåt som gör att man blir intresserad och jag kände ingenting.


Idag blir det lugnt, tänkte sola lite och bara slappa. Mamsen har jobbat natt så det blir inget mors dag firande idag. Skickar ett sms till henne sen.


Ha en fortsatt bra dag!!


Kram kram


Av Lotta - 30 maj 2009 14:04

Igår tog jag ut lite komp och åkte hem, tog en dusch, fixade mig iordning för ännu en AW. Nu med en utav våra sköterskor, för hon ska sluta efter sommaren hos oss. Så vi kommer få 2 nya sköterskor, trist men jag är glad för deras skull, med det dom har beslutat sig för att göra.


Trevligt på after worken var det iaf, åkte hem tidigt och det var skönt för jag kände mig utvilad imorse när jag vaknade...


Nu ska jag dra fram dammsugaren och städa lite, på balkongen oxå för det där jädrans pollen som envisas att lägga sig som en matta över min balkong!!


Ikväll ska jag på dejt, intressant faktiskt. Middag ute på en restaurang i stan.. Känner att jag behöver detta. Mannen var här förra veckan faktiskt, men det är bara jobbigt att behöva vänta på tills nästa gång vi ses. Jag är juh inte en person han planerar in för att träffa, utan det blir när han inte har nåt annat inplanerat. Så tänker jag inte ha det, han vet vad jag tycker och känner, så han måste nog bestämma sig hur han vill ha det. Vill inte vara nåns leksak när det passar, roligare kan man ha det...


Ja håll tummarn att det är nåt att ha lr så...


kram kram

Av Lotta - 21 maj 2009 13:25

Ja du Mickis... varför har jag inte bjudit dig??!!*ASG*


Om du vill så finns jag på BMB... ler... man kan bjuda in sig själv oxå.... haha....

Av Lotta - 21 maj 2009 12:19

Har varit ledig i två dagar nu, för att jag ska jobba helgen som kommer. Så jag satte igång med riktig storstädning. Plockade ihop kläder som ska slängas, dom vill jag inte ens skänka bort. Sen har jag samlat ihop papper som jag kört igenom min dokument förstörare, roligt värre. Passar på att stor städa för till nästa helg kommer dom ställa upp en container. Då kan jag kasta allt skit som jag inte kan kasta i det vanliga soprummet.


Igår var jag en vända till IKEA, bjöd min kära bror på lunch som tack för skjutsen. Köpte en blomma där, min katt började genast tugga på den genom att stå på stolen som stod vid fönsterbrädan. Jag tog bort stolen, nä men då sätter sig kattfn nedanför och tokjamar!!! Jösses!!!!


Imorse var jag uppe med tuppen och tvättade, sen har jag lyckats tajma in regnskuren när jag skulle ut på en promenix oxå..ler


 Idag fick jag ett sms av en kompis, där hon undrade varför jag inte bjudit med henne på After Work som jag ska på imorgon. Eh, jösses, snacka om fjortis fasoner och vad svarar man på ett sånt sms. Orkar inte ens ta en diskussion, för jag anser att jag inte behöver det. Ibland känns det som att jag står mellan två kompisar. Den ena blir avis för att jag umgås med den andra, fast inte den andra kompisen, hon har sitt eget liv när vi inte ses.


Nä nu ska jag dricka lite kaffe och njuta lite mer av förmiddagen...


kram kram

Av Lotta - 16 maj 2009 17:58

 Igår var jag riktigt trött, masade mig till slut till sängen strax efter tio igår kväll. Har juh jobbar  14 dagar och haft 2 lediga dagar under denna period.


Vaknade halv åtta imorse, det var juh mindre spännande, men klev upp iaf. Laddade kaffebryggaren och läste morgonblaskan. Sen lockade datorn med lite pokerspel, gick mindre bra förlorade massor, tur att det inte är riktiga pengar. Men nu får jag kämpa mig tillbaka upp igen, suck....


Vid lunchtid åkte pappsen och jag för att hämta en cykel som jag fått, ska bli så skönt att äntligen få cykla på en ordentlig cykel!!!!!! Mötte sen S, för lite lunch, det blev thai mat. Mumma var det!! Åh, hon är så fin S med sin gravida mage!!!!! Är så glad för hennes skull!!! Vi strosade runt på stan med alla andra barnfamiljer, eftersom det var Barnens dag på stan. Polisen och Ambulansen var där, men inget snyggt att vila ögat på tyvärr..ler


Vi tog vår obligatoriska latte med kokos på Wayne´s, i solen. Mysigt var det!!!


Nu sitter man här igen, vid datorn!!*L* Väntar på T, hon är på kalas, vi ska kolla på Melodifestivalen, inte för att jag bryr mig så mycket ...men men...


Tänkte faktiskt unna mig lite vin oxå på min lediga helg...


Ha en underbar lördag!!!!!!!!!!

Kram

Av Lotta - 14 maj 2009 06:34

Japp nedräkning inför helgen, vilket betyder att jag är ledig!! Det ska bli skönt som bara den!!! Så det är bara imorgon jag behöver pina mig upp, börjar sju dessutom.


Efter jobbet åkte T och jag för att handla, sen bjöd hon mig på mat. Tortellinigratäng, åh vad det var gott!! Mumma*L*


Idag jobb med APT, sen blir det väl att städa av här hemma lite iaf. Sen ska jag bänka mig i soffan och ha en tevekväll. Kolla på en utav mina favvo serier, Criminal Minds.


Dax att surpla ur sista kaffe och försöka måla dit ett ansikte!!


Ha en underbar dag!!

Kram kram

Av Lotta - 12 maj 2009 09:09

Har min lediga dag efter en lång jobbar helg. Saker och ting börjar reda upp sig på jobbet nu. Men jag hoppas att det håller sig mer än en vecka. Fan att folk ska vara så korkade, mer kan jag inte säga.


Har inte bestämt vad jag ska göra nu på dagen, en sväng på stan kanske får se. Ikväll är det dax för träning, har latat mig alldeles för länge nu. Det håller inte längre. Mår inte bra att strunta i träning och slarva med maten. Så skärpning nu!!!!!!!!!!


Dax för frukost, är inte sugen eftersom jag aldrig äter frukost, men måste. Sen ska jag plocka lite här hemma och fundera på vad jag ska fördriva tiden med.


Kram kram


Av Lotta - 6 maj 2009 09:33

Ja det  börjar bli allt glesare mellan mina blogg inlägg. Har verkligen inte haft nån lust. På Valborg var jag ut till mina föräldrars stuga, mysigt och trevligt faktiskt. Sen helgen har jag bara tagit det lugnt, mest funderat på allt och ingenting.

Har insett att sånt som gör mig ledsen eller får mig att må dåligt ska jag ta bort, gäller mest personer. Ibland känner jag att jag får ge så mycket åt vissa, att det finns ingen förståelse alls för att man inte har tid eller ork att ses. Oftast beror det på att man är singel, man ska tydligen orka och inte ha något liv då.

 Just nu har vi det riktigt tungt på jobbet, av olika orsaker. Känner att jag skulle vilja byta jobb för ett tag, komma bort därifrån och få nya friska tag. För jag trivs annars på min arbetsplats men inte som det är nu. Känns tungt när alla inte dra sitt strå till stacken, utan vi är några få som drar det tyngsta lasset.  Vi ska ha våningsmöte idag, får se hur det går, annars kommer jag nog begära förflyttning tror jag, känner just nu att det inte är roligt längre utan bara tungt.


Nu ska jag pimpla kaffe och vänta på morgon blaskan, som inte låg innanför dörren imorse, tydligen kom dom inte in i porten. Så jag fick iklädd pyjamas brallor traska ner två trappor för att se om den låg vid porten. Men det fattar väl vem som helst att den inte gjorde det. Så hoppas jag får den snart, men man ska aldrig ta nåt för givet.


Ha en fortsatt bra onsdag.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards