Alla inlägg under april 2009

Av Lotta - 29 april 2009 08:36

Har inte haft ork eller lust att skriva nån blogg. Det verkar vara ganska vanligt tror jag. Veckan på jobbet har varit tung av olika anledningar, men det verkar lätta nu. Ibland önskar jag att jag jobbade mindre procent så jag slipper tillbringa så mycket tid där när det är som det är. Men samtidigt är jag glad över min heltid, men det är tungt för man får dra hela lasset nästan själv ibland.


Mitt legitimation har inte dykt upp, både ringt till Polisen och varit där. Igår fick jag gå in på banken för att hämta ut pengar, det har jag nog inte gjort på herrans massa år. Märks att man har inte tålamod för att sitta och vänta tills det blir ens tur.


Imorgon blir det till att åka ut till mamsen och pappsens stuga efter jobbet. Får se om vi grillar eller nåt. Sen är jag ledig fredag lördag och söndag!!! Ska bli såååå skönt!! Ska faktiskt demonstrera i år på första maj. Har inte gjort det på en herrans massa år. Inte sen jag var liten iaf...


Nu ska jag fixa lite här hemma, för det ser ut som ett bombnedslag här just nu. Väntar oxå på bredbands killarna, dom som var och satte in bredbandet som min hyresvärd gjort avtal med. Jag hatar att sitta och vänta på att de ska komma, vet aldrig när. Men efter nio iaf, borde de dyka upp.


Ha en underbar dag!!


Kram

Av Lotta - 25 april 2009 08:06

Jösses varför vakna klockan sju när man varit ute på krogen??! Händer alltid mig men idag gör det inget, ska iväg med mamsen och handla lite.

Igår var jag på After Work med en gammal jobbar kompis, riktigt roligt det var hur mycket folk som helst. Jag lyckades med att tappa min plånbok, bra Lotta!! Grattis! Anledning är väl att det är mest en miniplånbok som jag brukar ha när jag går ut, så det var juh "bara" Visa kortet och min legitimation. Undrar om man kan lura till sig ett körkort nu haha!!!?? Visa kortet är spärrat nu iaf och sen ska jag bara ringa till BMB och kolla om nån vänlig själ lämnat in min plånbok!! Var tvungen att vara snabb för BMB kollar aldrig legitimation när man handlar på kortet och det är juh inte bra, men kollade kontot via internetbanken och inga konstiga transaktioner, förutom mina då..ler


 Har bestämt nu att gå vidare i livet, lämna mannen bakom mig.  Känner att det är onödig energi, han har inte hört av sig på en hel vecka, det är jag som skickat sms och tagit kontakt via msn.. Han kostade på sig ett sms igår, där han önskade mig en trevlig helg. Menar han då att vi inte ska höras på hela helgen, tror det faktiskt när det gäller honom. Men nu  går jag vidare, hoppas hitta nån som vill ha mig på heltid och inte när det passar.


Nu ska jag pimpla kaffe och läsa morgonblaskan.. kram sååå länge...

Av Lotta - 21 april 2009 09:50

Helgen som gick var lugn. Fast jag hade en fruktansvärd hosta och nästäppa. Men ordnade lite hostmedicin mot detta, så nu är det lite bättre i alla fall.

Mannen kom i fredags, det var härligt och mysigt. Närhet är juh nåt man saknar. Men inget är bestämt när vi ska ses nästa gång, eftersom det är som det är nu. Visst är det jobbigt, skulle vilja vara med honom oftare och så, men det är bara att acceptera läget och när det blir allt för jobbigt avsluta det hela.


Igår var jag ledig, så jag passade på att tvätta, hade så mycket tvätt så jag fick lov att boka en ny tid denna vecka, så jag får undan allt.

Hade juh tänkt att röja upp här i lägenheten och så nu när det är vår. Försöka få nån slags ordning iaf.


Var och lunchade med S på stan, mycket trevligt som vanligt. Skojigt att se hennes mage växa, vi tittade lite på bebiskläder oxå. Det ska bli så skoj att få handla sen..ler...


Ska dricka lite morgon kaffe nu.


kram kram

Av Lotta - 17 april 2009 12:42

Japp idag ska jag iväg och jobba kväll, häääärligt. Inte direkt, har hostat hela natten, somnade väl av utmattning tror jag. Var iväg på lönesamtal och det gick bra, vi pratade inte direkt om pengar men vi tycker lika jag och chefen, så det är juh ett plus.


Får se om mannen kommer på besök ikväll, det visar sig. Till skillnad mot förut så känner jag att jag inte skulle bli besviken om han inte kom. Imorgon blir det sovmorgon, har gjort turbyte så jag är ledig faktiskt. Sen jobbar jag till fyra på söndag. Tänkte dra iväg och lyssna på lite Gospel på kvällskvisten iaf.


Nä en välbehövlig dusch nu och sen mot arbetet!!


Ha en underbar fredag!!


kram

Av Lotta - 16 april 2009 11:40

Är inne på min lediga dag nr 2. Allt det som jag tänkt göra var bara att glömma. Fick tillbaka min halsont och feber i tisdags, suck. Så jag har varit helt sänkt här hemma inte orkat gjort nåt alls...


Känner mig lite bättre idag faktiskt, så jag ska till jobbet för APT, sen iväg och handla lite med T.


Har pratat lite med mannen, det var han som tog kontakt med mig. Har insett att detta var det bästa. Jag mådde inte bra av att aldrig veta när vi skulle ses bla. Dom har två senaste dagarna har vi haft intensiv sms kontakt och pratat flera timmar på msn. Vi har konstaterat att vi tycker mycket om varandra men att det är fel tillfälle för oss, just nu. Vi kommer ses när tid finns och båda är singlar. Men vi ska tala om för varandra när vi träffat nån lr så, för jag tänker inte stå ivägen för att han ska träffa nån och han inte för mig. Vi är båda med på detta och det känns så bra faktiskt.


Nu ska jag ta en dusch och sen bege mig till jobbet.


kram kram



Av Lotta - 14 april 2009 05:23

Jobbade dag igår, var riktigt skönt. Tyckte det flöt på bra på jobbet faktiskt. Efter jobbet kom min bror på att han inte hade nån nyckel hem, den hade hans flickvän. Så snäll som jag är fick han följa med hem till mig, sen gick vi över till T. Bjöd honom på pizza medans T och jag delade på en kebabrulle, riktigt gott. Han visste inte hur han skulle få tag i nyckel pga olika omständigheter, erbjöd han att sova kvar hos mig, men sen lyckades han ragga skjuts för att jaga rätt på sin nyckel.


Idag jobbar jag till fyra sen ska jag hem och röja på balkongen och försöka städa upp här hemma lite. Skulle behöva sortera en massa papper, strimla dom i min dokumentationsförstörare. Är ledig onsdag och torsdag, eftersom jag ska jobba helgen. Men det var en som ville byta tur så jag tog lördagen, hehe, så då är jag ledig på lördag alltså...


Nu är det dax att dricka lite mer kaffe innan det är dax att bege sig till jobbet..


Ha en underbar vårdag!!

Av Lotta - 12 april 2009 10:08

Har inte skrivit på ett tag, det har hänt lite sen sist.

 Förre helgen var jag ut på After Work det var skoj. På lördagen blev det oplanerad utgång, tog det lugnt för jag skulle jobba på söndagen sen. Var ut med min vän V. Det hela slutade med att vi mötte upp mannen och hans vänner på Skybar. Vi pratade då om denna helg. Jag sa att jag kunde åka till honom, han sa då att jag var jättevälkommen. Men sen han att han kunde komma hit och vara här trots att jag jobbade....


Pratade lite med han på måndagen, frågade då om han funderat över att komma hit. Men det hade han inte haft tid med, att fundera alltså??*konstigt*


Fick sen ett sms i onsdags, där han skrev att han mådde dåligt och inte ville träffa nån. Nån måste juh vara jag då... Skickade tillbaka att han behövde inte alls komma hit och att vi struntar i allt för det känns som att jag bara tjatar om när vi ska ses.

Sen kröp det fram att han tyckte det var jobbigt att vi inte sågs ofta, han kände att han fick välja mellan vänner och mig, han sa oxå att han aldrig kommer flytta hit igen. Jag har Aldrig bett honom välja och jag har aldrig sagt att han ska flytta hit. Det känns så trist för vi har inte försökt riktigt tycker jag, men han är väl en sån som ger upp efter minsta motgång.


Han sa att det var lika jobbigt för honom som för mig, han tycker jätte mycket om mig och att jag är en kanontjej... Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det där är bara ursäkter, går inte på det där, för det spelar juh ingen roll om han tycker om mig, för vi kommer juh alla fall aldrig träffas mer.


Men men så är det här i livet. Känner mig sårad och besviken, men nu är det bara gå vidare och njuta av livet. Leva mitt liv inte för någon annan...


Kram kram

Av Lotta - 3 april 2009 08:59

Åh, härligt med ledig dag, men ingen sovmorgon blev det. Men det gör inget, känner mig utvilad iaf..


Igår var jag ner och bytte ut min mobil, till modellen efter min. Verkar vara bra, lite mer funktioner i denna så än så länge är jag nöjd. Min kära bror kom och hämtade mig igår morse, snällt av han, som tack bjöd jag honom på lunch.*L*


Sen var jag förbi T som kommit hem från Thailand. Bruna och fina var dom, underbart hade de haft iaf. Fick 2 presenter, bordstabletter och en tvål som var gjord som en blomma. Är förundrad över hur man lyckas göra nåt sånt fint.


Idag blir det After Work ska bli skoj att komma ut och träffa lite folk.


Ska ta en sväng med dammsugaren oxå, jösses vad fort det blir dammigt. Beror på katten som just nu släpper en massaaa hååår...suck...


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards