Alla inlägg under augusti 2009

Av Lotta - 27 augusti 2009 20:34

Känner bara att den här torsdagen är rätt trevlig. Det har inte hänt nåt speciellt utan jag bara känner mig lite glad.

I natt sov jag ordentligt, skönt att vakna relativt utvilad iaf. Dagen har flytit på bra, fast vi gått 1 personal kort. Men proffs som man är fixar man det där galant!! *L*


Imorgon är det fredag och denna helg är jag är ledig.. Skönt...*L*

Får se vad helgen har att bjuda på för skoj!!


Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på CSI Miami som börjar om en stund.


Ha en fortsatt underbar torsdag!! =))


Kram

Av Lotta - 26 augusti 2009 21:23

Sov super dåligt natten till idag, lyckades somna till ordentligt strax innan klockan skulle ringa så klart. På jobbet flöt det på, känner väl att man inte kommit in i rutinerna riktigt ännu, men det ger sig det nog oxå.


Igår var jag till min moster som är frisör, gjorde slingor, så jag blev ljus. Har juh varit ljus till större delen av mitt liv.


Ikväll var jag och T på premiären av Beck- I Stormens öga. Jag tyckte den var bra,sevärd. Jag är juh ingen filmfreak, men vet vad jag gillar och inte. Nu väntar jag bara på andra Stieg Larsson filmen från hans triologi, den är 18 september. Den ska jag bara se!! *L*


Ska fixa lite innan jag ska lägga mig i sängen och försöka att få en god natts sömn!! Sussa sött.. kram kram

Av Lotta - 25 augusti 2009 10:21

Ledig idag, men det är juh pga schemat. Skulle juh jobbat helgen som var och då är vi ledig tisdagen efter. Skönt med lite mjukstart iaf. Fick fel på min lön oxå, men ringt chefen och hon skulle fixa det där..*L*


Idag ska jag till min moster och göra slingor, så att jag blir ljusare. Har varit blond nästan hela mitt liv, tills för två år sen . Då färgade jag det mörkare, men känner att nu vill jag vara  ljus igen!!

Har bokat biobiljetter till Beck filmen imorgon, ska gå med T. Men vi får se hur det blir, hon kom hem från Bulgarien i söndags och är dunderförkyld. Inte svininfluensan hoppas jag!! :/


Nu ska jag greja här lite, känns att klockan springer iväg!


Ha en fortsatt bra dag!! kram

Av Lotta - 24 augusti 2009 19:47

Klockan sju var det uppställning igen då, ja fast jag gick upp tidigare eftersom jag börjar sju.*L*

Dom jag jobbade med idag var helt underbara, för vi har fått många nya brukare, så jag kände mig som en praktikant.*L*

Men allt flöt på bra och alla var nöjda och glada!!


Lördagen var jättetrevlig, vi satt och pratade massor, jag fixade iordning hennes hår inför kvällen. Det var inte så mycket folk ute men vi hade skoj ändå.*L*


Imorgon är jag ledig, det blir som en perfekt mjukstart nu efter semestern faktiskt. Men sen är det tre hela dagar innan helg ledig.


Nu ska jag ta en dusch och slå mig ner i soffan, måste bestämma mig för om jag ska se CSI NY  eller Lipstick Jungle ikväll!! Hmm, väldigt svårt val!! :P


Ha en underbar måndag kväll!! =))

Av Lotta - 22 augusti 2009 10:47

Jaha då var det helg nu då. Vilket oxå betyder att det är mina sista semesterdagar. Börjar jobba på måndag, vilket ska bli skönt att få komma igång med rutiner och allt runt omkring.


I fredags var jag på stan med mamma, min syster och hennes tre barn, sen min brors äldsta tjejer. Trevligt att kunna träffas så där. Jag och min syster har inte världens bästa kontakt, vi hade det förut men nu är det sporadiskt.  Tvättade igår oxå, var tvungen hade lite jobbkläder att tvätta. Kvällen igår var supertrist, var småseg och lite rastlös, men kom ändå inte för mig nåt. Kom i säng vid tiotiden, men vaknade vid tolv på natten,helt klarvaken och kunde inte somna om. Tog fram min bok och läste i två timmar, läste ut den. Lyckades till slut somna och sov till strax efter nio nu imorse.


Ikväll ska jag och min vän V ut och härja!! *L*  Det ska bli kul, vi har alltid skoj, visserligen har jag alltid roligt med mina vänner. Hoppas det inte regnar ikväll, så man kan cykla hem, för det går juh tyvärr ingen nattbuss hem.


För dom som undrar eller inte undrar, så inte ett ord från mannen. Är inte speciellt ledsen, gråter inte lr så. Men känner mig mest tom.. Jaja... Allt ordnar sig till slut, det brukar juh faktiskt göra det.


Hej så länge!! ;)

Av Lotta - 20 augusti 2009 12:44

Idag sov jag till klockan nio, det var skönt att inte behöva vakna så tidigt jämt. Igår var jag förbi jobbet en sväng, där verkar det vara som vanligt, rörigt. Men släpper det nu och väntar tills jag börjar jobba igen. Ska iväg på personal möte idag, visst jag har semester, men känner att det är första mötet efter semestern och tycker att det är bättre att delta än att läsa protokollet sen.


Mannen lyckades igen med en härlig konversation med samma tjej då. Orkar inte ens gå in på vad det handlar om. Men inte ett ljud, inte ett hej lr nåt. Så ja ... Moving on... bättre än så är det inte. Tur att jag har vänner som stöttar och peppar mig!!


Pratade oxå med min vän, ville höra domen, det blev ett års fängelse. Men det som oroar mig är att de har kontakt trots allt. Försökte försiktigt få henne att förstå att det bästa är att låta honom vara. Jag tror aldrig hon kommer vidare om hon fortsätter hålla kontakt med honom, i alla fall just nu. Hon måste bygga upp sitt egna liv, få klarhet vad kärlek och vad ett riktigt förhållande är.

Vill inte säga så mycket för att jag är rädd att hon gör tvärtom då.


Nu ska jag fixa färdigt här innan mötet.


Have a nice day!!

Av Lotta - 18 augusti 2009 08:27

Gud, varför vakna tidigt när man är ledig. Har nu druckit en massa kaffe iaf och snurrat lite på datorn...


Igår var jag med S på stan, vi käkade lunch som hon bjöd på. Vi gick omkring och tittade lite, på allt från kläder till heminredning. Sen tog vi en fika, den bjöd jag på. Vi avslutade i en klädaffär, där hittade jag en tröja på rea, det var 70%. Min snälla vän S köpte den åt mig, den kostade typ 40 kronor efter rean, det var snällt.


Inte ett ljud från mannen igår iaf, det är juh bra i och för sig. Allting kommer juh bli mycket lättare. Jag försöker vrida och vända på mitt tankesätt. Hittar bara positiva saker med att bryta med honom. Det finns ingen anledning att ha honom kvar. För till vad?? Han vill inte ha mig på det sättet som jag vill. Allt han säger att han saknar mig, att jag är underbar på alla sätt och vis bla bla... Inget av det tror jag på länge. Känner oxå nu att det kommer att ta tid innan jag litar på nån, kommer ta en dag i taget. Det värsta med det här, är att jag tror att han inte fattar vad han håller på med. Han går där i sin lilla värld och tycker att han kan höra av sig när han har tid, sen att jag blir sårad eller att han är på väg att mista mig bryr han sig inte om. Men nu har jag så mycket annat som jag ser framemot.


Längtar faktiskt till jobbet, ska bli skönt att ha nåt annat att koncentrera sig på....



Nu ska jag nog lägga mig en stund i sängen igen och läsa lite..


kramen så länge


Av Lotta - 17 augusti 2009 09:29

Lite halv sovmorgon idag i alla fall, vaknade halv nio och inte runt sju som jag gjort de senaste mornarna.


I fredags var jag med min brorsdotter på stan en sväng, hon ringde och ville att jag skulle följa med ner. Så vi gick runt på stan medans hon letade en födelsedagspresent till sin mammas väninna. Sen tog vi en fika och pratade en massa strunt. När jag kom hem tog jag en välbehövlig dammsugning och plockade jag undan lite. För min vän V skulle komma hit och vi tänkte gå ut och roa oss. Mycket trevligt som vanligt och prat om gamla goda minnen. Ja, gud vad vi har haft skoj genom åren och lärt känna en massa folk. Vi bestämde oxå att vi skulle åka till Stockholm i september istället för en kryssning. Så det ska bli kul, det var alldeles för länge sen jag var i Stockholm.


Satt igår som vanligt på FB, kollade runt och såg då att mannen gjort en massa tester som man kan skicka runt till sina vänner. Testerna byggde på frågor  som hur bra han var på att kyssa lr hur kåt han var.. bla..  Jag min jävla dumma idiot, gick sen in på hans sida och kollade. Ja,men där såg man en konversation med en tjej och det var mindre roligt att läsa. Men han måste juh nu iaf vara helt jävla dum i huvudet, tror han att det är roligt för mig att läsa det där???


Nu undrar väl ni varför jag reagerar sådär, jag har juh glömt honom. Mm, jo det funkade i en vecka tills jag skulle bara önska honom trevlig semester. Sen var sms:andet igång igen. Den sista veckan han var på semester messade vi intensivt. Han sa, då i alla fall, att han inte längtat efter nån så här bla bla bla.... Han kom hit och allt var bra, som vanligt när vi ses. Vi hade bestämt att jag skulle åka till honom torsdagen efter jag kommit hem från Gotland. Men det hela började igen strax efter jag åkt till Gotland, han svarar inte på mina sms och nä vi skulle inte ses den helgen. Vet inte om jag vågar skriva att jag ska skita i honom . Men känner att han är inte bra, en kille som gör att man är ledsen är inget att ha. Alla saker han säger har ingen betydelse, dom gör ingen skillnad. Sen när man fick läsa det där igår, säger jag bara fy fan. Fick känna mig billig och äcklig, att jag är nån som bara finns tillhands när ingen annan inte gör det...... Jag är såå jävla arg och sårad, fan fan fan fan......................


Håll tummarna att jag klarar det här......


kram

Ovido - Quiz & Flashcards