Alla inlägg under november 2008

Av Lotta - 30 november 2008 23:51

Att jobba gick som en dans. Vi började morgonen med kaffe och nybakta lussebullar, som tjejerna på natten bakat(tackar)!!!

Vid fyra kom mamsen och pappsen och hämtade mig, vi skulle till min syster för lite adventsfika. Där hemma bjöds det på smörgåstårta(mumma), glögg och annat gott!! Det var supertrevligt, fick träffa alla syskonbarn=7 st, samt min moster med man!! Sen åkte jag hem till min bror, där drack vi lite glögg och pratade, kollade lite på teve!! Himlans trevligt att umgås med brorsan så här!!


Nu är det dax för sängen, hoppas på en liten sovmorgon!! Är ledig imorgon, men har en del saker att uträtta, sen iväg på en träff. Vi ska ha Kick-Off för Kompetensstegen, satsningen för att höja kompetensen inom äldrevården. För min del blev det en uska utbildning, vilket var passande efter en massa år både inom äldre vården men även LSS.


Rikspuckot har inte hört av sig idag i alla fall!* skönt*


Natti natti..kram kram

Av Lotta - 30 november 2008 06:21

Japp och då ska man jobba!! Men det ska bli kul och mysigt!! Ska sen hem till min syster och sen hem till min käre bror för glögg kväll!!*L*


Rikspuckot, ja vad ska man säga!!?? Nu har han visat vad han går för, jag bemöter inte ens hans uppträdande. Hoppas det känns för han den

 j-la tönten!! Kan inte säga bättre!!!


Nä dax att traska till jobbet!!

Ha en underbar första advent!!


Tusentals kramar!!!!!!!!!!!

Av Lotta - 29 november 2008 15:05

 Ja Rikspuckot har nu lagt i högsta växeln och tydligen bestämt sig för att göra mitt liv till ett helvete!!!!!!!!!! Varför förstår jag inte!!! Men han borde veta bättre!! Men jag tänker inte ta skit, just nu ligger jag lågt och väntar på att han ska förstå att han bara är en idiot!!


Jag är förvånad! Jösses har jag levt ihop med den människan??!! Vad har jag nu gjort, eftersom han ska göra mitt liv till ett helvete???!! Det som jag gjorde under vår tid tillsammans räknas tydligen inte!! Men men ...låter han hållas, om han orkar hålla på så får han göra det. Men mig behandlar man inte hur som helst!! What goes around comes around!!


kram kram

Av Lotta - 28 november 2008 08:58

Mm helgen är här, vilket för mig betyder att jag ska jobba. Kväll idag, delad tur imorgon, slutar fyra på söndag och ledig måndag. Så det är väl inte så farligt i alla fall. Ja inte blev det nån sovmorgon idag heller, men tror att det är för att jag har nån förkylning som inte vill bryta ut. Det känns som att jag har feber och känner mig allmänt seg.


Men bara bita ihop och jobba, men blir väl sjuk lagom till julbordet på onsdag.

Ska ta och hoppa in i duschen, ska ner en sväng på stan innan jag börjar jobba.


Ha det bäst!! Kram kram

Av Lotta - 27 november 2008 11:14

Ledig dag idag, sovmorgon vad är det??!! Vaknade kvart i sju imorse.... suck. Så det var bara att kliva upp och göra katten glad... Druckit kaffe, läst tidning, plockat lite. Sen kom pappsen, har fått en sån där balkong girlang eller vad det heter. Med lampor som inte blinkar, sånt tjafs sätts inte upp på min balkong iaf...


Min kurs som jag varit på var helt suverän!! Taggad som sjutton att jobba med Arbetsmiljö!!!!!

 Nä ska fortsätta med min städning eller nåt ...ler



Kramis

Av Lotta - 25 november 2008 07:29

Sitter framför  datorn med morgon kaffet, morgonblaskan har jag redan läst. Eller rättare sagt bläddrat i, fattar egentligen inte varför jag har kvar morgonblaskan. Tycker den är rätt ointressant, skulle spara lite slantar om jag slutade prenumera på den, vi har den på jobbet... Men men vi får se..


Idag dax för Arbetsmiljökurs, 2 dagars. Intressant ska det bli, det är ett ämne som jag känner att jag vill bli bättre på!! Så vi får väl se hur duktig jag är efter kursen..ler


Nä fixa iordning det sista och sen lalla till bussen!!


Ha en underbar dag!! KRAM

Av Lotta - 24 november 2008 19:49

Gick upp kvart i sex imorse, för jag var tvungen att duscha, inte så smart kanske när det är minus grader ute... Men tack gode Gud för hårfönen!!!


På jobbet gick det bra, dagen flöt på bra. Promenerar juh nu till jobbet, för jag sätter mig inte på en cykel under vintern. Men så tar det inte ens 10 minuter att gå till jobbet heller, så det så..ler.


Vi har juh som sagt fått en ny chef och jag hoppas/tror att det kommer bli kanon!!!


Imorgon är det dax för kurs igen, skojigt. Sen ska jag ta mig ner på stan för att möta upp T och G... Måste juh, får juh lön imorgon!!*Jippie*


Älskar vintern för det är mysigt, fast mindre blåst bara... Snart dax för alla julsaker, får fixa det innan helgen, eftersom jag jobbar.


Kram kram

Av Lotta - 23 november 2008 16:19

Var med mamsen till IKEA. Där inhandlade jag ett nytt datorbord, en massa ljus och nytt porslin. Kollade efter gardiner men hittade inga som passade min smak. Så jag ska titta lite på stan tänkte jag... Snart är det dax för att inhandla julklappar oxå, måste bara komma på vad jag ska köpa till mina 7 syskonbarn i åldern från ca 2 år till 19 år *suck*------


Dator bordet har jag nyss skruvat ihop, känner mig riktigt duktig nu!!*L*


Tänkte inta soffläge och glo lite på teve oxå--- Ladda inför kommande vecka, jobb imorgon, kurs i Arbetsmiljö tisdag och onsdag, tors ledig sen är det jobbar helg igen.,,,,,


Hej på en stund!!!

Ovido - Quiz & Flashcards