Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Lotta - 31 mars 2009 16:56

Helgen i Borås var helt underbart trevlig. Min kusin från Stockholm släppte av mig i Borås. Hos min kusin som jag förmodligen inte sett på en herrans massa år. Han och hans fru var supertrevliga och tog emot mig med öppna armar. Vi satt en stund på fredagkvällen och snackade lite innan det var dax för sängen.


Vi vaknade alla rätt tidigt, min kusin och hans minste son åkte till badhuset, nåt dom alltid gör på lördagar. Så himlans skojigt att se nån så engagerad i sina barn. Så då satt jag och hans fru och snackade lite, sen var det dax för dusch och lite till fixning. Vid ett kom min faster och hennes man. Följde med och hämtade min andra kusin, fick en guidning av Borås samtidigt. Väl hemma hos henne var en annan kusin som jag förmodligen aldrig sett. Jösses tyckte vi var stor släkt på mammas sida men det här slår nog priset...hehe....


När min farmor väl kom så förstod hon först inte att det var jag, men sen när jag satte mig bredvid henne så sjönk allt in. HOn var verkligen överraskad och super nöjd. Vi pratade om lite allt möjligt och väldigt lite om min sk far.. Han kom inte dit, vilket i nuläget känns bra. Det hade varit jobbigt, för alla vet att vi inte har någon kontakt så det hade gått åt för mycket energi till honom. Det var juh trots allt farmors dag. Min kusin och  jag skjutsade hem henne sen, hon var allt bra trött. Envis är hon oxå, ingen hemtjänst utan får hjälp av mina kusiner och fastrar. Hon gav mig en skål och ett fat, som hon målat själv. Hon höll på med sånt när hon var piggare och synen var bättre. Självklart blev jag glad, det betyder så mycket att ha något  i minne från henne.


Lördagkvällen satt vi och kollade på fotbollsmatchen, tog ett glas vin, men det var segt att få i sig det. Efter matchen var vi supertrötta och bestämde oss för att sova.


Kom iväg runt ett på söndagen, min kusin skjutsade mig till ett ställe som gjorde att de slapp åka en omväg för att hämta upp mig. Var hemma i skaplig tid i söndags kväll. Lagom trött och mådde inte så bra faktiskt.


Igår tog jag komp och gick hem, kände mig yr och febrig. Så jag sov en stund när jag kom hem. Men nu mår jag bra , kanske fått för lite sömn under helgen.. vem vet...


Känns som våren är på väg nu iaf...


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards