Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Lotta - 16 mars 2009 17:53

Japp har precis varit och tränat. Träningsformen jag kör är på vibrationsplatta, det motsvarar ungefär en timmes styrke träning. Den här träningen passar mig perfekt, gillar inte direkt aerobics och stepup. Körde spinning ett tag, som oxå var en perfekt träningsform för mig.


På onsdag är det pilates träning som gäller, det är en annan form som jag kommer variera min träning med. Ska nu oxå ta mig i kragen att börja gå ut och gå. Sen är det maten som jag måste skärpa till mig med nu när jag börjat träna. Slarvar alldeles för mycket med det. Äter ingen frukost och äter väldigt lite. Detta gör juh att man inte går ner i vikt utan snarare tvärtom.. Funderar även på att köra med en pulver diet, som jag gjorde för nåt år sen.


Nu ska jag äta en kycklingsallad..


kram kram

Av Lotta - 16 mars 2009 09:56

Det var ett par dagar sen jag skrev sist. Lunchen med S var underbar, hon hade köpt tulpaner till mig. Vilket värmde och behövdes verkligen... Vi åt lunch på en kina resturang, satt och pratade länge. Sen strosade vi runt på stan, kollade lite på kläder, förundrades mest över modet som gäller nu. Stentvättat, jösses, det var inte snyggt på 90-talet och är definitivt inte snyggt nu heller!!!*asg*


Fick sms av "mannen" i torsdags kväll. Där skrev han att han inte hört av mig på ett par dagar. Konstigt eftersom det sms:et han skickade i början av veckan tolkade jag att han ville vara ifred. Frågade då om han inte fått mitt sms på morgonen. Han läste det då och sa att inget hänt och höll med om att vi borde prata. Allt kändes bra då. Sen fick jag ett kort sms i fredags bara med önskningar om trevlig helg på jobbet och så. Skickade igår och frågade om allt var bra. Resultat, korta svar. Tog mig mod och frågade när vi skulle ses nästa gång. Han visste inte när, men inget förslag om när det möjligtvis kommer att bli. 


Efter mycket funderingar och så har jag bestämt mig. Jag tänker inte lägga ner nån energi på honom. För det känns som att kämpa i motvind. Vill inte ha det så här. Det verkar som han är rädd att gå vidare i vårt förhållande. Tänker inte vara nån som han "träffar" ett par gånger i månaden.  Bättre att släppa honom för det verkar inte som att han vill nåt annat än att bara vara på det stadiet att vi träffas.. Tungt men ett viktigt beslut känner jag.


Har tagit tag i min träning nu iaf. Var och körde ett yoga/pilates pass i fredags innan jobbet. Det gick lite tungt med tanke på att jag hade träningsvärk... Men dock så skönt att röra på sig.  I lördags var jag förbi T en snabbis efter jobbet, vi kollade på Melodifestivalen, jag hann dock bara se röstningen. Tycker inte att det var rätt låt som vann.. Men men...


Idag är jag ledig och det blir till att städa och sen iväg och träna ikväll...


En rolig sak juh faktiskt hänt. Min kusin på min biologiska pappas sida hade ringt på min mobil i lördags... Har inte nån direkt kontakt med dom. Men min farmor fyller 85 den 28:e mars, dom ska då ha en överraskningsfest. Har inte träffat min farmor på över tjugo år, inte heller mina kusiner och fastrar. Min sk. far har jag ingen kontakt med, nåt som han har sett till. Jag hoppas verkligen inte han kommer dit, för jag vet inte om jag vill träffa honom... Men jag ska åka till Borås den helgen iaf, ska bli super skoj att träffa alla som jag inte sett. Blir glad när dom tänkte på mig, trots att den bristande kontakten...


Nu är det dax för lite kaffe..


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards