Alla inlägg under december 2008

Av Lotta - 10 december 2008 10:43

Åh idag fick jag sova till 10, men det kanske beror på att jag kom i säng runt halv ett!! Satt och snackade med kompisar, spelade lite poker.


Tack för omtanken angående det som stod i vår morgonblaskan imorse!! Men nä Rikspuckot skulle nog inte gå så långt, fast det vette fan egentligen. För det verkar just nu som han fått en j-la knäpp!!!


Det snöade här alldeles nyss, men det verkar slutat nu!! Åh, ikväll dax för kvällspass, slutar halv tio, men börjar faktiskt inte förrän halv åtta imorgon!! Bra tjej som gjort schemat!!*hihi*

Har två arbetspass, sen är jag ledig fre-sön. Men har min lååååånga vecka framför mig...jobbar helgen innan jul oxå...


Nä måste hinka lite kaffe !!!



Kramen

Av Lotta - 9 december 2008 17:56

Ja natten idag sov jag inte så bra. Drömde mycket och konstigt. Kan det ha att göra med att Rikspuckot slösat energi att skicka via msn, dock till min gamla adress... Jösses finner snart inga ord!!!! Men jag låter han hålla på, det är han som gör bort sig inte jag!!


Jobbat idag, alltid lika trevligt!!! Igår fick jag en Stor kram av en brukare, eftersom jag varit ledig i helgen!! Det är sånt som gör att jag älskar mitt jobb!!*L*


Städat har jag gjort oxå nu när jag kom hem. Kan bero på att jag får kaffe gäst!!*hehe* Vill ju ge ett gott intryck, vill inte skrämma bort person med röran här hemma. Är så tacksam för min garderob, där slänger jag in allt i ren panik, så där måste det röjas oxå.. Men före efter jul är frågan.



Nä nu ska jag ta en dusch och vänta på mitt besök!!!


Kramen

Av Lotta - 8 december 2008 11:22

Det är juh så att man kan hålla sig för skratt när man tittar ut. Det är inte långt till jul och snön lyser verkligen med sin frånvaro. Känner att julkänslan inte riktigt infinner sig. Men hoppas att den dyker upp. Kanske beror på allt som varit, tänkte på Rikspuckot nu. Har inte hört nåt från han, tur för den jäveln.!!!!!


Var uppe sent igår, kollade på CSI och Criminal Minds, som jag missat i veckan. Så jag kom inte i säng förrän vid ett i natt, vilket resulterade i sovmorgon till tio. Det är inte sant att man ska behöva vara uppe sent, för att få sova längre än till åtta!!*L*


Dax för jobb, gillar den här veckan på schemat,för jag är ledig fredag, lördag söndag. Men jobbar tyvärr kväll/ dag denna vecka, börjar med kvällspass idag!! Måste försöka styra upp julklapparna denna vecka, för nästa vecka är min låååånga vecka, sen är det juh lixom jul afton..


Nä fixa nytt kaffe och röja lite här.


Kramis

Av Lotta - 7 december 2008 13:52

Igår kväll åkte T och jag ner till Harrys. Det var faktiskt inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara. Det var skoj ändå, rätt kul att titta på folk faktiskt!!*L*


Ska ta och masa mig till mamsen och pappsen för lite adventsfika..


Sen ikväll blir det soffläge och zappa på teven.


kram kram

Av Lotta - 6 december 2008 21:01

Tog mig till stan för att kolla lite julklappar. Köpte 4 pocket böcker, två till mig och de två andra som julklapp. Hittade ett par stövlar för 99 kronor, skulle behövt gummistövlar i detta väder. Men det är ett par vanliga stövlar, de som jag använder annars är trasiga under foten, så jag blev rätt blöt om fötterna.


Har inte gjort så mycket mer idag, slöade ett tag på soffan, skönt var det!!*L*


Vad som händer ikväll, vet jag inte riktigt än. Väntar på T, hon slutar jobba strax.


Ha en underbar lördagskväll!! Kram kram

Av Lotta - 6 december 2008 09:23

Fick lite sovmorgon idag, skönt att inte vakna så där supertidigt!! Sitter nu med kaffekoppen, ska snart kasta mig över morgonblaskan. Funderar på om jag ska åka ner på stan, skulle behöva det för att inhandla nån julklapp och få en aning om vad jag kan eventuellt köpa.....


Vad som sker sen visar sig väl!


Kram kram

Av Lotta - 5 december 2008 20:15

Julbordet var lyckat!! Mycket god mat, lite vin och en massa skratt!! Vi som kunde gick vidare, till Konrad och minglade med glinen...roligt hade vi iaf..ler


Jobbade kväll igår och det var väl tur, eftersom vi var på julbord. Var riktigt  trött när jag kom igår. Så det blev inte lång stund jag var uppe, skulle upp till jobbet oxå.. Det var skönt att lämna jobbet halv fyra, handlade lite och gick hem. Somnade en stund i soffan, sitter nu och ska kolla IDOL...


Ja Rikspuckot verkar inte ge sig, så jag har fått lov att bytt msn adress. Ni berörda får den nya av mig sen... Pga av honom har jag kännt mig lite låg och tankarna snurrar. Varför gör han det här och just nu??!!


Trevlig fredag!!


Kram kram

Av Lotta - 2 december 2008 20:32

Idag var det dax för Kick Off för Kompetensstegen. Som för min del innebar att jag under 10 månader läste till undersköterska!!  Sen i denna Kompetensstege har det tillkommit en hel del andra småkurser som Sårvård, Etik bla. Kändes lite sorgligt för under resans gång, som har varit tuff många gånger, har jag lärt känna många personer, funnit en ny vän bla. Det som var tufft var när jag läste till uska, gick då en gång i veckan till skolan och jobbade samtidigt.


Vi avslutade det hela med middag, trevligt var det att sitta och prata, drack lite rödvin till det, trots att jag ska upp och jobba imorgon...


Imorgon är det dax för julbord med jobbet, skoj ska det bli iaf...


Önskar en fortsatt trevlig tisdag kväll!! Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards