Alla inlägg under juni 2008

Av Lotta - 19 juni 2008 13:51

Har för det första inte hört nåt angående min lön. Vilket gör mig ännu mer arg, blir så trött....


Ska iväg strax och jobba.Börjar 15, idag ska vi fira midsommar på jobbet, jag är glad att jag inte jobbar dag i alla fall...

Känner mig lite sliten, trots att jag sovit gott!!!

Igår var juh droppen när jag kom ner i tvättstugan, hade tanten efter mig, plockat ur min tvätt ur torktumlaren, trots att jag har rätt att torka en timme efter tvätt tid. Tur för henne att jag inte träffade på henne!!! Jag blir så trött att folk inte kan sköta sig i tvättstugan, j-la kärring säger jag i alla fall. Det känns genast bättre.. hehe


Imorgon är det midsommar afton och då jobbar jag hela dagen. Har tagit åt mig ett extra pass på kvällen, så man kanske får lite extra klirr i kassan. Men det vete fan, eftersom dom verkar inte kunna räkna löner på lönekontoret....


Jaja, nog om detta. Ska ta lite kaffe innan jag ska bege mig till jobbet och vara go och glá....


Ha en fortsatt bra torsdag...*kramen*


Av Lotta - 18 juni 2008 14:07

Nu är jag så jävla upprörd!!!!! Fick min lönespec idag, för vi får lön imorgon. Men va fan dom jävlarna har räknat fel på min lön!!!! Jag blir galen, det är fan samma visa varje sommar..... Sen skulle jag ringa och skälla ut tanten på lönekontoret, då hade hon gått för dagen. Ja vissa har det bra....


Har pratat med vår samordnare, hon skulle kolla upp det.!!! Bäst för dom att dom betalar ut rätt lön och pengarna ska vara på mitt konto senast onsdag!!!



Jaja ... ska dammsuga nu i ren jävla ilska!!!


Ha det gott!! 

Av Lotta - 18 juni 2008 10:47

Vaknade vid niotiden imorse, härligt med sovmorgon.Det har blivit lite brist av den varan, det beror juh givetvis på att jag jobbat.


Idag är jag ledig, då är det tvätta och städa som står på mitt schema. Var tvungen att gå och kolla vilken tid jag skulle tvätta, fattar inte att jag alltid glömmer att skriva upp det!!!*hmmm*


Snart är det midsommar, jag jobbar delad tur den dagen, så något midsommar firande blir det inte för min del. Förutom lite på jobbet då. Har sagt till att jag kan jobba extra i helgen, har egentligen ingen större lust men jag måste tänka på min lön...


Pratade förresten med min chef, hon sa att jag behöver inte vara orolig inför hösten, för det kommer hända en hel del... Så nu håller jag tummarna  att jag har chans i alla fall att få en annan tjänst än 65%. Det känns onödigt att ha den för jag har inte gått på den på ca 3 år..

 Nä hä , lite kaffe innan jag ska rafsa ihop tvätten och dra fram snabeldraken....hehe..


Kramelikram

Av Lotta - 16 juni 2008 22:26

Ja så har man jobbat idag. Har fått lite extra jobb, eftersom mitt vikariat är slut. Så jag hade en lyx tur idag, slutade klockan 13, men var tvungen att komma tillbaka för ett möte.


Nu är det inte långt kvar till semestern och min utlandsresa. Det ska bli såå skoj!!!


Nu är det dax för sängen... natti

Av Lotta - 15 juni 2008 14:19

Igår så var jag och L på Sjökrogen och röjde loss!! Herregud, har nog aldrig sett så mycket söta pojkar och det vimlade med killar som hade underbara tatueringar.. Jag bara stod och gapade och dreglade lite....*asg*



Idag jobbar jag extra, en sån underbar delad tur!! Men det är bara bita ihop och vara glad för det lilla extra...


Nä ska slänga i mig kaffet innan jag ska tillbax...



kramis


Av Lotta - 14 juni 2008 11:44

Hoho. det var skoj igår. Men vi satt och pratade hemma hos T, så vi kom inte iväg i tid för att lyssna på Rix Fm. Vi åkte ner vid tiotiden och hamnade i nåt öltält. Det var skoj, träffade gamla kompisar som jag inte sätt på  länge. Vi såg Nordman i öltältet, T tog kort *asg*. Måste juh säga att Nordman är läcker i verkligheten, så då hade man lite att vila ögonen på.


Jag tappade bort T, så jag tog en taxi hem... Känner mig lite tung i huvudet. Ska ta en huvudvärkstablett, ta en dusch, sen hem till T. för att mumsa lite pizza. Perfekt mat för en sån här dag..


Kram

Av Lotta - 13 juni 2008 14:33

Har slutat jobbet, tog ut lite komptid, skulle egentligen slutat 15.30.  Det har varit otroligt lugnt på jobbet, har haft mycket tid för brukarna. Tog en lång promenad åt den som jag är kontaktperson åt.


Nu sitter jag här med kaffe och lite Dooley´s...mumma!!*L* Ikväll ska jag och T. ner till Rix Fm festival, hennes pojkvän ska med oxå... Det ska bli skoj.

Så det blir väl lite vin innan för västen kan jag tänka mig!!*hehe*


Ha en underbar fredag!!!


Kramis

Av Lotta - 12 juni 2008 22:21

Har avverkat en jobbkväll nu, det är skönt. Det gick relativt smidigt, inga större grejer som inträffade. Hann göra det jag skulle i lugn och ro..


Nu är jag hemma och fixar lite mat till morgondagen, inte ofta man lagar mat. Det blir lixom aldrig av...

Nu är det dax för sängen strax...


Kram och sov gott

Ovido - Quiz & Flashcards