Alla inlägg under januari 2009

Av Lotta - 18 januari 2009 09:54

Lördagen var helt underbar. Vi åkte och käkade lunch på stan, Spicy Hot..mumma. Sen strosade vi en stund på stan. Efter det åkte vi hem till mig och kollade på film och myste i min soffa. Jösses vilken kille. Super trevlig och lätt att prata med. Letar fel men har inte hitta några än..haha....


Han ska komma förbi på frukost snart....Hinkar lite kaffe under tiden...


Ha en bra söndag...kram kram

Av Lotta - 17 januari 2009 08:53

Gårdagen ägnade jag mig åt städning och att tvätta. Hade plockat lite under veckan så det var dammning, dammsugning och torka golv som behövde göra. Skönt att få tvättat, börjar se en ljusning i min tvätthög.


Igår kväll fick jag besök, av det manliga könet..ler. Det var mycket trevligt, länge sen jag träffade en sån jordnära och okomplicerad person. Lunch med denne blir det idag oxå..ler.


Hade hoppats att få lite sovmorgon, men inte, vaknade halv åtta och kunde verkligen inte somna om. Så nu har jag hinkat kaffe och läst morgon tidningen.

Tänkte lägga mig i soffan och slöa en stund.


Kram kram

Av Lotta - 16 januari 2009 13:13

Igår kom jag i säng riktigt sent, fick sova till hela halv tio imorse.. skönt. Så det blev lite kaffe och läsa morgonblaskan först. Sen samlade jag ihop min tvätt, det var alldeles för mycket, för det har den senaste tiden varit svårt att få tvättid. Så nu ligger all tvätt i maskinerna, ska dra fram dammsugaren och snygga till lite här...


Igår hade Rikspuckot skickat ytterligare mess via msn... ja finner inga ord längre. Men denna gång var det inga elakheter iaf.. utan en bekräftelse på att han förmodligen inte släppt mig..


Nä nu ropar dammsugaren på mig..


Ha det bäst!!! kram kram

Av Lotta - 15 januari 2009 22:10


Usch har haft så dåligt samvete för att jag inte skrivit här på ett tag.. Sorry, förlåt till  alla ni som orkar läsa min blogg.. 

Kan väl inte säga att det har hänt nåt himla stormande direkt, även om det hade varit roligt att få skriva nåt sånt..Har jobbat och stått i. I onsdags hade vi våningsmöte, där vi koncentrerar oss på arbetsgruppen, arbetsmiljön kring den, ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Det var skönt att allt som strulat kom upp och alla vill nå samma mål!! Så det är bara hålla tummarna att det blir så i verkligheten oxå!!


I tisdags var jag på shoppingtur med T, en sväng på stan och sen ut mot Erikslund( shoppingcenter). Vi åkter förbi Jysk, T har tjatat på mig ett bra tag nu om att köpa en ordentlig datastol, jag har suttit på en köksstol. Vilket har märkts i både axlar och rygg, eftersom man sitter juh ett antal timmar framför den här burken. Som jag älskar för övrigt, är juh evigt tacksam för hjälten som kom och räddade mitt datatomma liv!!*L*

 Så datastolen skruvade jag ihop helt själv, fast instruktionerna var juh helt åt skogen, men det fattade faktiskt jag och gjorde som jag tyckte passade mig bättre. Stolen har hållit nu i ett par dagar!!!*L*


Idag hade jag en liten shopping runda med mamsen. Vi var och lämnade in min mobil, IGEN!!!!!!!!!!!! Den slutade juh fungera på nyårsdagen helt plötsligt bara. Det gick inte att läsa hela sms:en, för scroll knappen funkade inte, inte alla tangenter heller. Killen på Telia undrade varför baksidan var i annan färg än själva telefonen, svarade med att det är original  locket, tillhörande den mobil jag har, så färgen på locket har nog ingen betydelse för mobilens funkande eller icke funkande.....


Vi tog en tur till Hälla( shoppingcenter), en runda på IKEA införskaffade nya blockljus, värmeljus hållare och julgrans pynt för 3 kronor!!!! Sen förbi Maxi och köpte kattmat åt min stackars katt...


Nu är jag ledig i 3 hela dagar. Imorgon blir det städ och tvätt dag, avsluta med teve kväll i soffan. Sen får lördagen utvisa vad som ska hända...


Ha en underbar torsdag, av de timmar som återstår...


Kram kram



Av Lotta - 15 januari 2009 21:44

Blev glad när jag inte bara fått en utan 2 nomineringar till min blogg!!

Jag har fått den av mina vänner   Sari & Mickis


Reglerna för den som vill ge vidare en award till andra:

- De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.

- Länka till den bloggen du fick den ifrån.

- Ge den vidare till så många andra bloggare du vill & länka till deras sidor.

- Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden

Jag nominerad följande Sari och Mickis

Av Lotta - 10 januari 2009 13:04

Det juh ta mig f-n otroligt!! Trodde Rikspuckot gett upp, men inte då. Skulle kolla min gamla mejl adress, då hade han skickat ett meddelande där. Med samma gamla visa, att han och hans barn kommer inte hälsa på mig om/när vi ses. Precis som att jag hade tänkt det då!!*asg*


Fattar inte varför han envisas hela tiden, inte låter mig vara. Han har juh gått vidare med en ny tjej. Men verkar som att hans mål i livet är att förstöra för mig ..


Pratade med en vän igår, blir så ledsen när hon inte mår bra. Hoppas att hon och jag kan ses snart. Så vi kan prata lite, vill veta vad det är som gör henne så här....


Kram kram...

Av Lotta - 9 januari 2009 18:21

Tack för de värmande inläggen ang. min helvetes dag på jobbet. Jobbade kväll igår, dock med en anna personal. Det gick hur bra som helst, att kommunicera. Fan, vad skönt att det finns sånt folk iaf. Som tur ska vi ha möte nästa vecka. Nåt som vår nya chef sett till att våningar har.


Idag hade vi fredagsfika, som vår nya chef fixat till, det var super trevligt att sitta med de andra och fika...Äntligen nån som ser oss personal!!!


Ikväll blir det lite vindrickning med T... men hon jobbar till halv nio ikväll så det blir efter det. Har fördrivit eftermiddagen med att spela lite poker, det går så där för mig.. Verkar inte ha turen med mig när jag spelar, men det är roligt och avkopplande...



Önskar alla en underbar fredag kväll!!!!!!!!


Kramis

Av Lotta - 7 januari 2009 20:04

Igår på jobbet visste jag inte vart jag skulle ta vägen, blir så j-la trött på människor som kör sitt eget race. Att det ska vara så j-la svårt att kommunicera!! Det resulterade i att jag fick återigen ta samma brukare som alltid när jag jobbar med denna personen. Jag blev så j-la arg så jag höll på att börja gråta. Då kom min värsta sida fram, blev sur och tvär... Är så trött att alltid behöva tala om för folk vad som ska göras, vara den som alltid kommunicerar. Det står mig upp i halsen just nu. Hade f-n kunnat sagt upp mig på stående fot.


Ja jag vet att jag skulle sagt rakt ut till personen vad felet var, men man ledsnar efter 100:a ggr... Allt detta vet min chef om vad som händer och inte händer... Men nu jävlar är det slut med detta, kommer inte ta nåt mer nu. Känner att jag är så fysiskt och psykiskt slut nu, det blir automatiskt att jag måste kolla att allt flyter för jag vet att det kan braka loss om nåt är fel....


Just nu är jag riktigt less på mitt jobb, då arb. kamraterna.. Saknar min gamla våning nu!!!!!!!!!!!!!!!!



Ska kasta mig i soffan ett tag nu..kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards