Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Lotta - 24 juli 2008 21:04

Kom till jobbet  idag, riktigt med ånga. Nu skulle jag ställa chefen mot väggen och fråga vad hon menar egentligen!!??

Jag tågar in på hennes kontor och ställer min fråga hur hon egentligen menade med tjänsten. Nä, nu var det helt plötsligt självklart att jag ska ha heltiden!! Eh, men igår sa hon inte så... Så jag fick henne att prata klarspråk och gick ut därifrån med ett leende. Jag har alltså en heltidstjänst i mitten av augusti. Jag behövde inte använda mitt värsta humör, men fick fram att jag aldrig kommer acceptera ett vikariat!!!


Ja vad ska man säga?? Glad som tusan är jag iaf och det är väl tur att man har mål i mun så man inte blir förd bakom ljuset. Vem vet jag om hon ändrat sig från igår och insett att hon måste ge mig tjänsten. Just nu är det rätt oväsentligt!!


Jobbet flöt på riktigt bra!! Tur att  man har så bra arbetskamrater som vet hur ett bra arbete ska läggas upp!! Riktigt skönt att sluta 20.30, vilket inte sker så ofta annars... men det är bara njuta och ha det bra!!!



Kramis

Av Lotta - 24 juli 2008 10:02

Har precis pratat med facket, nä chefer får visst bete sig hur dom vill. Dom håller med om att det låter konstigt, att låta mig gå på ett vikariat trots att den tjänsten är vakant. Fick rådet att söka tjänsten, men åhh.. orka. Va fan det är juh min chef som vill ha mig på heltid, det är hon som peppat mig att gå utbildningar, ger mig olika uppdrag.  Så jag får väl skriva en jävla ansökan till den där tjänsten då!! Annars får jag väl börja på min ordinarie 65% tjänst, undrar vad hon skulle säga då!!!


Det vore roligt om det fanns nåt som kunde göra en glad, men nu känns det inte som det... Ska livet vara så här???  Fan fan fan..

Det är väl dax att börja söka sig nytt jobb tror jag så löser sig väl allt annat oxå... förhoppningsvis..


Ska jobba kväll oxå, känns mindre spännande, men jobbar med T, så lite skoj kanske man får ikväll... men det lär väl vara det enda!!!


" It´s like moving moutains... But I´m keep climbing and hoping things would change..."


Ha det gött!!

Ovido - Quiz & Flashcards