Alla inlägg under augusti 2008

Av Lotta - 15 augusti 2008 12:56

Snart stryper min bror mig för att jag tjatar om datorn, men jag undrar juh bara..ler.


Ja denna vecka har varit rätt okej, sömnen har varit sisådär, vet ej varför men jag har sovit dåligt. Helgen är det jobba som gäller, mm ser verkligen framemot det..*not*


Igår agerade jag jourhavande psykolog, försökte leda personen in på rätt spår, svårt eftersom det är som att prata med en vägg!!! Men jag sa vad jag tyckte, men det gör jag väl alltid...Ville få personen att förstå, att  denne inte vinner något genom att bete sig så, utan snarare bäddar för framtida problem. Det är du som förälder som ska visa dina barn vägen, inte tvärtom...


Ibland är det lättare att ta hand om andras problem än sina egna. Visserligen har jag väl själv inga direkta problem, men finns saker som man funderar på ibland. Men det ger sig väl med tiden...


Nä har blivit lovad att få dator till helgen...så snälla håll en tumme eller så...


Ha en underbar dag!!



Av Lotta - 10 augusti 2008 16:12

Ja en ledig helg går juh såå fort. Fredagen gjorde jag inte mycket, var såå himlans trött.

Igår cyklade jag till Erikslund och handlade lite mat. Hemma gjorde jag tacopaj, för S skulle komma över, för vi skulle ut. T kunde inte hålla sig, så hon anslöt sig senare. Ute var det superskoj, har nog inte skrattat så mycket på ett tag.


Ny dator är i antågandet, kan vara så att det finns dom som hjälpt till*ler*. Ja det ska bli skönt. Känns inte så spännande att sitta hos föräldrarna och skriva., känns stressigt som sagt. Sen är mamma nyfiken och ska kolla vilka man pratar med och så på msn...hehe..


Ja nu ska jag avsluta och cykla hem..


Ha det bra så hörs vi..kram


Av Lotta - 7 augusti 2008 15:21

Jag är utan dator, mitt liv är förstört!!*asg* Inte riktigt kanske men snudd på!!! Hmm, letar med ljus och lykta efter en ny...

Är så trött på folk som säger en sak men egentligen menar nåt annat!!!!!! Tur att man lär sig ganska fort vilka dom personerna är. Sen finns det dom som är helt underbara och roliga, ni vet vilka ni är, så klappa er själva på axeln.


Igår var jag hos T. och drack lite vin, trevligt som bara den var det iaf. Åh, snälla ge mig en dator!! Sitter hos mamsen och pappsen och skriver detta nu i alla fall..


Ha det bra i det trista vädret!!!

Av Lotta - 4 augusti 2008 13:17

Denna dag var verkligen vad jag behövde. Kände imorse  när jag vaknade att jag var trött, hade kunnat sova lite längre men men..


Har fått starka order från Hill Billy boy att jag får inte jobba extra.. det utlovades smisk..Men nä det tror jag inte ett dugg på!! Du Krattan, du kan juh försöka i alla fall!! *ASG*


Så idag har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt. Men jag måste städa lite i alla fall, det var nästan en vecka sen juh.

Nä nu är det kaffe som lockar....


Kramis

Av Lotta - 3 augusti 2008 18:15

Ja man överlevde denna helg oxå. Det gick bra att jobba igår, men jag var rätt trött. Så jag kollade lite på teve innan sängen ropade...

Imorse var det ännu värre. Jag fattade inte vilken dag det var, varför min väckarklocka ringde och vad jag skulle upp och göra...


Men masade mig till jobbet iaf. Eftermiddagens sista timmar sniglade sig fram, det kändes som en evighet innan jag skulle få stämpla ut och gå hem.


Ikväll ska jag lata mig i soffan och zappa på teven



Kramis

Av Lotta - 2 augusti 2008 07:06

Jaha, vaknade 1 timme för tidigt. Kände att det var lika bra att kliva upp. Så jag har hunnit med ett par koppar kaffe och läst tidningen ett par gånger. Ändå är det ca 40 minuter tills jag kan åka till jobbet. Hmm...


Gårdagen gick i lugnets tecken, skönt att bara varva ner jag kom hem från jobbet igår kväll. Idag väntar delad tur*jippie*!! Men det går nog bra, det har juh gjort det förut. Synd bara att det ska bli så trist väder, visserligen är det mycket skönare att jobba nu när det inte är lika varmt!!


Ha en bra lördag!!

Av Lotta - 1 augusti 2008 09:45

Har inte skrivit på ett tag, men kände inget behov av att skriva. Tror inte heller det är nån som saknat mitt bloggande heller.


Jaha helgen blir det till att jobba, åh såå trist. Det bara att bita ihop, är juh ledig nästa helg iaf. Med tanke på att jag jobbade extra i lördags, så känns det som att jag gjorde en helg extra.

Har funderat lite på hur jag ska förändra mitt liv. Jag är visserligen relativt nöjd, trivs med mitt jobb, älskar min lägenhet. Men det är det där att vara själv, visst är det skönt ibland. Men det kunde juh vara kul om man hade nån att dela livet med. Nä, jag är inte desperat, men jag känner att jag är nu redo att möta mannen i mitt liv. Men denne verkar lysa med sin frånvaro. Så det är väl bara ut och jaga då!!*asg* Nä inte riktigt så illa är det väl inte. Jag får väl leta lite till och vem vet när jag snubblar över honom.


kram



Ovido - Quiz & Flashcards